- En dagbok fra praksis i Afrika vinteren 2010 -

onsdag 27. januar 2010

Et typisk dagbokinnlegg

Nå er vi godt i gang med undervisningen, og vi har kommet inn i en type hverdag her, noe som gjør at dagene går fort. Dermed skjer det ikke så mye spennende for dere å lese om. Men slenger inn en liten oppdatering – for at mine kjære hjemme i Norge skal se at jeg har det bra.

Det er engelsk og matte vi underviser i denne uka, og jeg trives med det. Ungene imponerer og jobber utrolig godt i timene, og de er flinke til å gi respons når vi diskuterer emnet vi har.

Det er faktisk utrolig gøy å stå og undervise 140 elever! Tro det eller ei! Men det må nok elevene ta kred for, for de er virkelig noen fine unger å undervise. Allikevel gruer meg litt hver morgen, men når vi først er i gang, er det bare moro. Og jeg er veldig spent for matta i morgen og gruer meg litt ekstra for den, kjenner jeg…

Utover undervisning har det ikke skjedd stort de siste dagene. I dag har jeg ikke vært i sola engang, for jeg var så sliten. Jeg har sovet min første ”ettermiddagslur” her nede i dag ;). Og sååå godt det var! For vi blir slitne her. En blanding av varmen, mange inntrykk, jobbing og forberedelser til timer merkes på kroppen. At jeg har tatt det helt med ro etter undervisningen i dag, trengte jeg, kjenner jeg.

Middagen ble også inntatt her på hotellet, så det ble ikke noe farting ut med bussen heller. Maten kom fort, til en forandring, og klokka åtte var jeg allerede tilbake på rommet. Deilig i grunnen. Mulig det blir noe kortspill med jentene på rommet nederst i gangen. De snakket også om en styrketreningsøkt. Sporty jenter nedi gangen se. Formen min er litt rar i dag - er ikke helt i tipp-topp form, så det spøker litt for den treningsøkta for min del, tror jeg. Kunne dog sårt ha trengt den ;).

Ellers må jeg legge til at hjemlengsel og savn til mine kjære hjemme, merkes godt. Det er 12 dager siden vi dro hjemmefra – det er 25 dager til vi er hjemme igjen. Holder tellinga. Men det skal sies at jeg ville ikke vært foruten denne opplevelsen. Det er et privilegium at jeg får lov til å være med på dette, men det er veldig lenge å være borte fra dem man er glad i.

Håper dere har det fint hjemme alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Alltid moro å lese dine opplevelser. Snart 2 uker siden ankomst. Tiden går jammen fort...

    SvarSlett
  2. Hei, vennen...

    Hper du bare er litt sliten, og at du ikke blir dårlig der nede..Krysser fingrer for det...

    Det er utrolig hærlig å lese dine oppdateringer,,

    Lykke til videre..
    klemz..

    SvarSlett